مقالات

کفش شخصی دوزی چیست ؟

هنگامی که به خرید کفش می رویم، ممکن است یک جفت کفش با ظاهر عالی و محشر پیدا کنیم اما وقتی کفش را امتحان میکنیم متوجه شویم آنطور که می خواهیم احساس راحتی درون کفش نداریم، یا بالعکس یک کفش امتحان میکنیم که بسیار احساس خوبی در آن داریم اما ظاهر آن کفش مدنظر ما نیست و با سلیقه و شخصیت ما همخوانی ندارد.

 

در اکثر مواقع ممکن است با این مشکلات روبرو شویم و کفش مناسب خود که از هر جهت نیازهای ما را برآورده کند را پیدا نکنیم. در این مواقع به کفش شخصی دوزی رو می آوریم که کاملا فیت و مناسب پای خود ما و مطابق با سلیقه ما با جنس و رنگ دلخواه ما ساخته می شود.

 

کفش های شخصی دوزی کفش هایی هستند که برای یک مشتری خاص توسط یک برند یا کارگاه کفش سازی ساخته میشوند. ابتدا پاها اندازه گیری میشوند و در نهایت برای هر پا یک اندازه جداگانه گرفته میشود. در هنگام پرو، مشتری نمونه اولیه یک جفت کفش را امتحان میکند که از چرم ارزان قیمتی ساخته شده است و کفش ساز بررسی میکند که آیا جایی یا چیزی نیاز به تغییر دارد یا خیر؟ در این صورت، این تغییرات تا انتها اعمال می شود و کفش ها با چرم گران بها ساخته می شوند. پس از ساخت کفش های نهایی، مشتری می تواند سفارشات بعدی را بدون اندازه گیری و پرو سفارش دهد. 

 

 

غیر از این مواردی که گفته شد ترکیبی از دلایل مختلف دیگر نیز وجود دارند که نیاز ما به کفش های شخصی دوزی را دو چندان میکنند.

 

۱_دلیل اولِ انتخاب یک کفش شخصی دوزی، صرفا سازگاری کامل و مطابق سلیقه شخصی فرد بود.

 

۲_دلیل دوم اینکه ممکن است افرادی باشند که از شخصی سازی و منحصر به فردی و یونیک و خاص بودن کفش های شخصی دوزی لذت ببرند. کلا افرادی هستند که دوست دارند لباس یا کفشی را بپوشند که در تن یا پای هیچ کس نباشد.

 

۳_ دلیل سوم اورتز ( وسیله ای که برای کمک به عملکرد اندام یا عضو آسیب دیده یا دچار نقص ساخته می شود) کفش های شخصی دوزی می تواند برای کاهش درد ناشی از قوس زیاد کف پا، مفاصل دردناک یا کمردرد نیز ساخته شود.

 

استفاده از اورتز موجب بهبود عملکرد یا کاهش درد در اندام شده و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری میکند. ارتزها به عنوان یک وسیله خارجی با هدف اصلاح ساختار و عملکرد عضو یا اندامی در بدن مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت اورتز با پروتز در این است که ارتز برای بهبود کارآیی اندام ها به کار میرود و پروتز جایگزین اندام از دست رفته (مانند دست یا پای مصنوعی) می شود.

 

در حالی که ممکن است اکثر افراد با خرید کفش های آماده مشکلی نداشته باشند، اما همه افراد خوش شانس نیستند که کفشی متناسب با استایل خود را پیدا کنند. چه بیماری های جسمی مرتبط با کفش های نامناسب داشته باشید و چه فقط بخواهید فرصتی برای داشتن یک اکسسوری منحصر به فرد داشته باشید، در هر صورت این امکان برای شما وجود دارد که کفش های خود را شخصی دوزی کنید.

 

 

تناسب یا طراحی شخصی دوزی

حتی اگر به دنبال کفشی نیستید که مشکل یا درد خاصی را برطرف کند، همچنان می توانید یک کفش شخصی دوزی تهیه کنید. بیشتر کفش های شخصی دوزی برای رفع مشکل ساخته نمیشوند، مانور اکثر آنها بر روی ظاهر کفش، مواد و زیره و نوع چرم و خاص بودن و منحصر به فردی کفش است.

 

شما می توانید تک تک قسمت ها و اجزای کفش را طراحی کنید ! جنس و رنگ هر قسمت از جمله دوخت و زیره را می توانید تغییر دهید. زمان تولید کفش های دست دوز  و شخصی دوزی معمولاً طولانی تر از کفش هایی هستند که در کارخانه تولید میشوند.

 

در این صورت فرد هرگز نگران عدم موجودی سایز و رنگ خود نخواهد بود. سفارش کفش شخصی دوزی به این معنی است که کفش شما همیشه در دسترس است. در صورتی که اندازه پاهای فرد یکسان نباشد، می تواند برای هر پا اندازه های جداگانه ای بگیرید که کاملاً با هر پا مطابقت دارند. هنگام خرید و سفارش کفش های مناسب خود که به آن ها کفش های شخصی دوزی گفته می شود، هر اندازه گیری مختص پای شما است و راحتی با کفش هایی که به طور خاص برای شما ساخته شده اند بی نظیر و فوق العاده است و حس نابی است که باید تجربه کنید.

 

خرید کفش های شخصی دوزی می تواند از زمان شروع و طراحی تا زمانی که کفش کاملا مناسب را داخل پاهای خود قرار دهید، یک فرآیند طولانی مدت می باشد. در نتیجه با کفش هایی مواجه خواهید شد که به طور خاص برای هر انحنا و زاویه پای شما ساخته شده است. هرگز کفش دیگری را پیدا نمی کنید که کاملاً مشابه کفش شما باشد.

 

شخصی دوزی کردن کفش با ارتز

 

ممکن است پاهای افرادی دچار مشکل های خفیف تا شدیدی باشد، در این صورت استفاده از کفش های شخصی دوزی به همراه ارتز می توانند به کاهش درد یا درمان این مشکلات کمک قابل توجهی کنند. کمک در کاهش درد یا درمان مشکلات مختلفی نظیر:

 

_ کمک به درمان قوس و گودی زیاد کف پا یا قوس های بلند)

_ کمک به مفاصل دردناک به دلیل فشار بر روی مفاصل

_ درمان کمردرد به دلیل مشکلات پا

_ جلوگیری از صدمات یا زخم ها که ممکن است ناشی از دیابت باشد(مفید برای مبتلایان به دیابت)

_ کمک به تنظیم مجدد مفاصل برای جلوگیری از مشکلات بیشتر

_ به حفظ و نگهداری از باسن و زانو کمک می کند

هنگامی که پاهای فردی به درستی فشار راه رفتن یا دویدن را جذب نکند و به عهده نگیرد، زانوها و باسن فرد مجبور به جذب و تحمل آن فشار می شوند که آنها کاملاً برای این کار ساخته نشده اند و وظیفه ی آنها نیست.

_ کمک به تثبیت تخریب یا بدشکلی در پا

 

مراحل تولید کفش شخصی دوزی

 

به طور معمول، تولیدکنندگان کفش های شخصی دوزی وبسایت هایی دارند که به شما این امکان را میدهند که بتوانید کفش های متناسب را از خانه خود خریداری کنید. با این حال، برخی از شرکت ها هنوز درگیر فرآیند ورود هر مشتری به فروشگاه برای این فرآیند هستند. معمولاً اندازه گیری حضوری فرآیند چند مرحله ای است :

 

اولین باری که وارد فروشگاه یا کارگاه میشوید، اندازه گیری می شوید و سبک و طرح خود را انتخاب میکنید. معمولاً شخصی که کفش شما را میسازد، تمام این موارد را یادداشت میکند و گاهی برای شما طرحی میکشد.

 

پس از مدت زمان انتظار، که معمولاً بین [6 الی 8 هفته ] است، از شما خواسته می شود که برای بازدید نمونه اولیه به فروشگاه مراجعه کنید تا مطمئن شوید که کفش برای شما مناسب است و نیازی به تنظیمات بیشتر نیست. بسیار مهم است که این دفعه از اینکه کفش فیت و متناسب با پای شما است و کاملا مطابق سلیقه مورد نظر شماست مطمئن شوید، زیرا پس از این بازدید، تنظیم یا تغییر شرایط بسیار سخت است.

 

اگر کفش های شما هنوز نیاز به تنظیم دارند، باید یکبار دیگر حضوری مراجعه کنید. سپس آن را بررسی کنید و اگر همه چیز عالی بود میتوانید با آنها به خانه بروید.

 

 هزینه کفش های شخص دوزی

کفش های سفارشی میتوانند هزینه بالاتری نسبت به کفش های معمولی مغازه ها داشته باشد، ولی به دلیل راحتی و مدل و طراح دلخواهتان واقعا ارزش هزینه کردن را دارد. قیمت ها بسته به دلیلی که به کفش های سفارشی نیاز دارید متفاوت است.

ارتز می تواند به لیستی از مشکلات و نقاط درد در مفاصل و ماهیچه های شما کمک کند، بنابراین اغلب، قیمت هایی که برای ارتزها تعیین میشود، قابل درک است و ارزش آن را دارد.

 

طراحی دلخواه:

اگر به دنبال کفش هایی هستید که متناسب با شما طراحی شده باشند یا بیشتر با طرح یا شخصیت شما مطابقت داشته باشند تا یک کفش تولید انبوه، پس داشتن قیمت بالاتر امری بسیار طبیعی خواهد بود. زمانی که یک شرکت نتواند کفشی را به صورت انبوه تولید کند، به طور معمول قیمت تقریباً بالایی را به عنوان پایه اولیه قرار میدهد. بنابراین، قیمت متوسط کفش های سفارشی کمی متفاوت است.

 

چرا کفش های شخصی دوزی گران هستند؟

این درست است که قیمت کفش های شخصی دوزی کمی بالا هستند اما مانند هر چیز سفارشی دیگر، مقدار هزینه زیادی به طراحی و تولید و همچنین کیفیت مواد و زمان و وقت اختصاص پیدا میکند. هزینه نهایی همه به چند چیز بستگی دارد.

۱_ زمانی که طول می کشد تا مراحل ساخت کفش را کامل کنید. معمولاً 6 الی 8 هفته برای تکمیل وقت لازم است.

۲_ معمولاً دست ساز است که باعث افزایش هزینه نیروی کار می شود.

۳_ نوع چرم و سایر مواد استفاده شده

۴_ معمولاً با دست دوخته یا قالب زده می شود

 

مراقبت از کفش های شخصی دوزی

با توجه به قیمت بالای کفش های شخصی دوزی، باید برای نگهداری از آن ها وقت بگذارید. مراقبت و نگهداری از یک کالای شخصی دوزی برای محافظت از سرمایه شما بسیار مهم است. سطح بالای مراقبت باعث میشود، تا مدت طولانی تری با بالاترین کیفیت باقی بمانند. مهم است که بدانید چگونه از کفش های خود مراقبت کنید قبل از اینکه آنها را به خانه بیاورید، بنابراین می توانید ابزار و محصولات مناسب را در صورت نیاز خریداری کنید.

 

✓نگهداری از ارتز

 

_ ارتز را از کفش خود خارج کنید تا در پایان روز خشک شود و هوا خارج شود.

 

_ ارتزهای خود را فقط در کفشی بپوشید که برای آن طراحی شده است.

 

_ آنها را در جایی که ممکن است در معرض آسیب گرما یا دمای انجماد قرار گیرند، رها نکنید.

 

_ پاک کننده مخصوص کفش را طبق دستور سازنده کفش خود بخرید.

 

_ فقط طبق دستورالعمل نوع چرم خریداری شده آن را تمیز کنید. (  در این مقاله درباره نگهداری از چرم طبیعی و معرفی بهترین واکس بیشتر بخوانید ) هرگز از مواد شیمیایی ساینده و خشن یا برس استفاده نکنید.

 

__ از پوشیدن کفش در هوای نامساعد خودداری کنید.

 

_مطمئن شوید که می دانید چگونه از آنها در برابر عناصر محافظت کنید.

 

_هنگام پوشیدن حواستان به مواظبت از آنها باشد.

 

_اجازه ندهید آنها له یا صاف شوند زیرا می تواند به طرح و شکل کلی آسیب برساند.

 

_با پولیش کفش های خود را تمیز کنید. این بهترین راه برای حفظ ظاهر کفش های شما است.

 

_ به طور منظم کفی خود را تعویض کنید. بسته به اینکه هر چند وقت یکبار آنها را می پوشید، کفی شما فرسوده می شود و دیگر به راحتی زمانی که برای اولین بار آنها را تهیه کردید، نخواهد بود.

 

ارتزهای سفارشی معمولاً پنج سال یا بیشتر دوام می آورند. ارتزهای سفارشی سرمایه گذاری مالی بیشتری دارد، اما از نظر پزشکی ثابت شده است که به کاهش درد و فشار در مفاصل کمک می کند. در نهایت در بین افراد پذیرفته شده است که ارتزهای سفارشی ارزش قیمتی را دارد که برای داشتن اینها باید بپردازید. علم پشتیبان این کفش هاست و نتایج آسیب و درد مفاصل را قبل از استفاده از ارتز در مقابل بعد از آن نشان می دهد.

 

آیا کفش های سفارشی ارزشش را دارند؟

به طور کلی، کفش های سفارشی می توانند راه بسیار مفیدی برای هر شخصی باشند. چه کاهش فشار روی مفاصل شما باشد و چه داشتن یک جفت کفش که هیچ کس دیگری در دنیا نخواهد داشت، کفش های سفارشی راه بسیار خوبی برای بیان منحصر به فرد بودن شما هستند و چیزی خاص برای شما ساخته شده است. در حالی که امروزه بیشتر چیزها به صورت انبوه تولید میشوند، داشتن چیزی مخصوص و یونیک، مشخصه بسیاری از مردم است.

 

 
سفارش کفش های شخصی دوزی گابیانی

بهترین روشی که شما میتوانید محصولات چرمی طبیعی و واقعی سفارش دهید و کفش های سفارشی بسیار عالی تهیه کنید این است که شناخت کافی از شرکت تولید کننده آن محصول چرمی و اعتبار آن داشته باشید. گابیانی دست سازی استادانه برای شماست که همه محصولات خود را از بهترین و با کیفیت ترین چرم ها تولید میکند و میتوانید با چشم بسته به آن اعتماد کنید.

 

گابیانی طیف وسیعی از سلیقه های مختلف را تحت پوشش قرار میدهد و میتوانید کفش مدنظر خود را با بهترین چرم و بهترین زیره و با طراحی منحصر به فرد متناسب با مدل و قوس و انحنای پای خود سفارش دهید. کفش های قالب گیری شده سفارشی از قالب واقعی یا قالب پای شما ساخته میشوند، فقط از پایین پای شما اندازه گیری صورت نمیگیرد ، بلکه از کل پا درست از بالای مچ پا اندازه‌گیری میشود.

 

هنگام ساخت کفش های قالب گیری سفارشی، ما همیشه از هر دو پا قالب میگیریم زیرا به احتمال زیاد با یکدیگر متفاوت هستند. علاوه بر این، ما با دست هم اندازه گیری می کنیم، بررسی تحمل نیز وزن انجام میدهیم و در صورت لزوم از پاهای شما عکس می گیریم. این اطلاعات به عنوان طرح اولیه برای کفش هایی که ما میسازیم مورد نیاز است. با کمی دقت و بررسی روند و ساز و کار ما، به زودی متوجه میشوید که داشتن چه ویژگی هایی گابیانی را از بقیه متمایز میکند.

کفش های قالب گیری سفارشی الزاما یک کالای لوکس نیستند، بلکه یک ضرورت پزشکی برای اکثر مشتریان ما هستند. اگر ناهنجاری پا وجود داشته باشد و دیابت دارید، اگر جانباز یا مجروح هستید یا در حین کار دچار حادثه شده اید، به احتمال زیاد نیاز به کفش های سفارشی دارید.

 

مجموعه گابیانی محبوبترین شما خواهد شد. اگر کفشی می خواهید که دوام داشته باشد و مایل باشید و بتوانید از قبل سرمایه گذاری و هزینه کنید، ما برای شما مناسب ترین خواهیم بود. همه سبکها ی ما از بالاترین کیفیت مواد استفاده میکنند و شما میتوانید چرم، رنگ، مواد آستر و زیره را انتخاب کنید. کفشهای شما میتوانند به طور بالقوه تا سالها دوام میآورند تا زمانی که مراقب چرم باشید.

۲ نظر در “کفش شخصی دوزی چیست ؟

  1. رضا گفت:

    سلام ، یک کفش چرم سفارشی شخصی دوزی در این تاریخ حدودا چقدر تمام میشود ، حدودا ، متشکر

    1. مریم احمدیان گفت:

      درود بر شما،
      کفش شخصی دوزی کفشی است که با قالب گیری پای شما و طراحی تیم گابیانی به همراه شما، شخصی سازی می شود.
      این کفش تماماً دست دوز و تمام چرم می باشد که به سبب داشتن قالب پای شما، علاوه بر منحصر به فرد بودن راحتی زاید الوصفی برای شما به ارمغان می آورد.
      بسته به مدل انتخابی و طرح مورد نظرتان قیمت متفاوت می باشد.
      اگر از میان مدل های گابیانی طرحی مد نظر شما بود طبق همان قالب و با اندکی تغییر جزئیات مد نظرتان، کفش شخصی دوزی شما با مبلغ پنج میلیون تومان تقدیم می گردد، چنانچه طرح و قالبی به غیر از طرح و قالب گابیانی مد نظر شما بود از هشت میلیون تومان به بالا ارزش گذاری می شود.
      برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
      ۰۹۰۲۸۲۶۱۴۲۲

نظرات بسته شده اند.