مقالات

نحوه ست کردن کت و شلوار با کفش مردانه

به کفش هایتان فرصت دهید هم راه بروند و هم صحبت کنند. مانند یک حرفه ای رنگ و سبک کفش خود را با کت شلوار خود تطبیق دهید و با هوشمندانه ست کردن کت شلوار و کفش خود، ظاهر خود را حرفه ای بسازید.کت شلوارها به دلیل سادگی و در عین حال شیکی ، بسیارمورد پسند آقایان هستند و ظاهری بسیار ایده آل و مناسب فراهم میکنند.

در اینکه کت شلوار ها اکثرا ساده هستند شکی نیست،از طرف دیگر در یک ظاهر ساده، جزییات بسیار مهم است و به چشم می آید و از آنجایی که کت شلوارها معمولا یک رنگ و یک دست هستند،اکسسوری و سایر موارد که با کت شلوار هماهنگ میشود، تفاوت زیادی در تیپ و استایل ایجاد میکند. 

بنابراین ضرورت دارد که از نحوه ست کردن کت شلوارها با کفش ها که بسیار در استایل مهم است، مطلع باشید.هنگام آماده شدن برای لباس پوشیدن، پیدا کردن کفش مناسب برای ست کردن با کت و شلوارتان آسان است. چه هر روز کت و شلوار خود را بپوشید و چه فقط برای موقعیت های خاص، انتخاب رنگ کفش مناسب برای استایل خود ایده هوشمندانه ای است تا همیشه زیبا و مرتب به نظر برسید. اما در واقع ، از طرفی ست کردن کت و شلوار با کفشهایتان میتواند کار دشواری نیز باشد، بنابراین تا آخر این مقاله همراه باشید تا ظاهر خود را ایده آل کنید.

اول از همه مشخص کنید که قصد دارید کجا بروید؟

اولین قدم این است که ببینید برای چه مناسبتی میخواهید کت و شلوار انتخاب کنید ، برای مناسبت عروسی یا یک مصاحبه یا جلسه کاری یا اینکه هر روز برای سر کار کت و شلوار می پوشید؟کفشی که با کت شلوار ست میکنید، باید محیطی را که در آن هستید و همچنین شخصیت شما را منعکس کند. به خاطر داشته باشید که هر چه مراسم رسمی تر باشد، مدل کت و شلوار نیز رسمی تر است – که در نهایت کفشهای شما به تبع مجلسی تر خواهند بود.

آخرین مرحله تکمیل یک استایل ،انتخاب کفش مناسب برای ست کردن با کت و شلوار، خواهد بود. حالا که با توجه به مناسبت و مجلس خاص خود ،مشخص کردید که چه کت و شلواری باید بپوشید ، وقت آن است که کفش خود را انتخاب کنید که رسمی بودن و مناسب بودن کفش شما باعث می شود بر کل ظاهر شما تأثیر بگذارد – بنابراین از کفش خود استفاده کنید تا ظاهر خود را به سمتی که می خواهید، پیش ببرید. ابتدا نحوه هماهنگ کردن رنگ کفش ها با کت و شلوار آورده شده است.

ست کردن رنگ کفش با کت شلوارها:

۱. کت شلوار سورمه ای

پوشیدن یک کت شلوار سورمه ای برای محیط کار، بسیار ایده آل است.زیرا شیک و کلاسیک است.بهترین رنگ کفش برای ست کردن با کت شلوار سورمه ای،کفش هایی به رنگ مشکی,سورمه ای یا کنیاکی است.برای داشتن یک استایل رسمی و بدون نقص برای محیط کار و اداره، حفظ این ست و رنگ توصیه میشود.

✓کفش مشکی:

ساده ترین گزینه برای ست کردن با کت شلوار سورمه ای، کفش مشکی خواهد بود. 

✓کفش سورمه ای:

رنگ سورمه ای،همیشه یک گزینه قابل اعتماد،برای هر قسمت از لباس رسمی محل کار شماست. وقتی کفش های سورمه ای را با کت شلوار سورمه ای،ترکیب میکنیم باید به سراغ کفش های برویم که چندین درجه تیره تر از رنگ سورمه ای کت شلوار هستند.

✓کفش کنیاکی:

رنگ کنیاکی یک رنگ قهوه ایی بسیار پررنگ است که آن را به یک رنگ بسیار عالی،برای تضاد با کت شلوار سورمه ای تبدیل میکند، در حالی که هنوز برای پوشش محیط کار مناسب به نظر میرسد.

————————————————————————————————————————————————————————

۲. کت شلوار مشکی

زمانی که بخواهید،ظاهر حرفه ای شیک تری ، متفاوت از ظاهر روتین روزانه برای خود بسازید، بهتر است یک کت شلوار مشکی با دوخت زیبا را با کفش های به رنگ زیر هماهنگ کنید:

✓کفش قهوه ای تیره:

یک کفش با رنگ قهوه بسیار تیره برای پوشیدن با کت شلوار مشکی خود انتخاب کنید ، تا بدون ایجاد ناهماهنگی، یک تضاد زیبا و شیک با کت شلوار خود ایجاد کنید.

✓کفش مشکی:

کت شلوار مشکی با کفش مشکی بسیار زیبا و ظریف به نظر میرسد. ولی باید با یک پیراهن و کراوات رنگی ترکیب شود،تا بیش از حد تیره به نظر نرسید.

✓کفش قرمز تیره

با ست کردن کفش قرمز تیره با یک کت شلوار مشکی،به نحوی هماهنگ کرده اید، که هم برای کار ایده آل هستید و هم برای یک محیط کاملا رسمی.

————————————————————————————————————————————————————

۳.کت شلوار آبی کم رنگ

با یک کت شلوار آبی کم رنگ ، کفش مشکی یا سورمه ای،بهترین انتخاب است.

✓کفش مشکی:

البته که کت شلوار های رنگ روشن کمی غیر رسمی به نظر می آیند، ولی اگر میخواهید خوش تیپ و رسمی باقی بمانید، کفش مشکی بهترین انتخاب است. این بهترین گزینه ای است که هرگز ناهماهنگی ایجاد نمیکند.

✓ سورمه ای:

کت شلوار آبی روشن، با کفش های سورمه ای هماهنگ میشود، به گونه ای که ظاهر عالی و شیک ایجاد میکند.

————————————————————————————————————————————————————

۴. کت شلوار خاکستری

✓ کفش قهوه ای تیره:

وقتی کت شلوار خاکستری را با با کفش های قهوه ای تیره ترکیب میکنید،  بهترین انتخاب ممکن را داشته اید ، یعنی کت شلوار خاکستری تیره با کفش های قهوه ای تیره به خوبی ست میشوند.

✓کفش مشکی:

یک گزینه هوشمندانه، ترکیب کفش های مشکی و قهوه ای، با کت شلوار خاکستری است که همیشه ساده و ظریف به نظر می رسد.

————————————————————————————————————————————————————

۵.کت شلوار آبی

در محیط کاری بسیار معمولی،آبی یک انتخاب برنده است. کفش های که بیشتر با کت شلوار آبی ست میشوند، سورمه ای یا سفید هستند.

✓کفش سورمه ای:

کت شلوار آبی را با کفش های سورمه ای، هماهنگ کنید تا علاوه بر ظاهری پیچیده، همچنان احساس راحتی کنید.

✓کفش سفید:

با پوشیدن کفش رنگ سفید با کت شلوار آبی، کنتراست تازه ای ایجاد میشود و برای محیط کار بسیار مناسب به نظر میرسد.

هر کت شلواری را با چه سبک کفشی هماهنگ کنیم؟

در یک محیط حرفه ای و رسمی پوشیدن لباس مناسب که هماهنگ و مطابق باشد ، نه تنها یک انتظار است بلکه اغلب یک الزام به نظر میرسد.اگر بخواهید کفش های شما ظاهر شما را از سر تا پا به هم گره بزند، این موضوع فراتر از رنگ آنهاست. سبک و نوع خاصی از کفش که با کت شلوار خود هماهنگ شود، مسلماً بزرگترین تفاوت را در استایل شما ایجاد میکند. جزئیات ساختاری ظریف در کفش های مجلسی، انواع مختلف آن را از هم متمایز می کند و با نوع لباس پوشیدن و همچنین سلیقه شخصی هماهنگ می شود. یک قانون کلی که باید از آن آگاه باشید این است که هر چه طراحی تمیزتر و ساده تر باشد، کفش رسمی تر است.

۱. کفش آکسفورد و دربی

آکسفوردها ساختار تمیز و ساده ای دارند. کفشهای آکسفورد از همه کاره ترین کفشهایی هستند که میتوان به کمد لباسهای خود اضافه کنید، زیرا آنها یک گزینه استاندارد برای ست کردن در رسمی ترین لحظات شما هستند.

دربی ها کاملاً شبیه کفش آکسفورد هستند البته با یک تفاوت بسیار جزئی ( در مقاله شناخت انواع کفش مردانه در مورد کفش دربی بیشتر بخوانید ). دربی ها با وجود شباهت به آکسفورد ، گامی فراتر از آنها هستند. در حالی که ممکن است برای یک مراسم فوق رسمی کمی مناسب نباشند، اما کفش دربی باز هم برای مجالس رسمی و کت و شلوارهای رسمی انتخابی عالی هستند.

۲.کفش بروژ و لوفر

بروژ ها همان شکل کفش های لباس مجلسی که در آکسفورد و کفش دربی دیده ایم را حفظ میکند ، اما یک سری از جزئیات را اضافه میکنند و ظاهر کلاسیک تری به آن میبخشند.در نتیجه با جزئیات بیشتر، سطح رسمی کاهش مییابد، و بروژها را برای ظاهر معمولی تر و ست کردن های حرفه ای و موارد دیگر عالی میکند.

۳.بوت و اسنیکر

کفش بوت غیررسمی ترین و کمرنگ ترین کفش های استاندارد برای کت و شلوار هستند. با گزینه های شیک و ظریف، این کفش های بلند تا مچ پا می توانند برای محیط های اداری یا پوشیدن روزانه عالی باشند.اگرچه بسیار غیر سنتی است، اما ست کردن یک جفت کفش اسپورت با کت و شلوار می تواند یک برداشت بسیار مفرح و فوق مدرن در لباس پوشیدن باشد.

زمانی که می خواهید با کت و شلوار خود یک جفت کفش،هماهنگ کنید، مهم است که رسمی بودن کفش را در نظر داشته باشید. یک کفش رسمی میتواند در صورت ست کردن با یک لباس غیررسمی نیز نامناسب به نظر برسد. در واقع میتوانید با تمام موارد ظاهری خود (کت و شلوار، کفش، اکسسوری، مواد، رنگها) بازی کنید تا مجموعه ای بسازید که به بهترین وجه متناسب با موقعیت باشد.

از آنجایی که کفش ها در رنگ ها و سبک های متنوعی عرضه میشوند، وقتی دستورالعمل های استاندارد را بدانید، پیدا کردن کفشهایی که کاملاً با هر نوع لباس یا مراسمی مطابقت داشته باشند، آسان است. کفش ها راهی عالی برای اضافه کردن رنگ و شخصیت به ظاهر شما هستند، بنابراین از کفش هایی که متضاد یا غیر معمول هستند نترسید. ادامه دهید و این ایده ها را امتحان کنید تا بهترین کفش را برای پوشیدن با کت و شلوار خود بیابید و تاثیر فوق العاده ای داشته باشید.

اگر هر روز برای جلسات مهم خود کت و شلوار می پوشید، گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که تمام کفش هایی که می بینید، آکسفورد مشکی یا قهوه ای هستند. البته فرصت های بیشتری برای خلاقیت و خلق یک استایل شیک و حرفه ای وجود دارد .تغییرات در نوع پوشیدن لباس های اداری در واقع مردان را قادر می سازد تا بتوانند طیف وسیع تری از کفش ها و چکمه ها را در اداره خود بپوشند.برند چرم گابیانی با پوشش دادن تمام ابعاد و سلیقه ها در 6 دسته بندی ( کفش آکسفورد چرم مردانه ، کفش دربی چرم مردانه ، کفش بروژ چرم مردانه ، کفش لوفر چرم مردانه ، کفش اسنیکر چرم مردانه و بوت ونیم بوت چرم مردانه ) طیفی کامل از تمام کفش هایی که برای استایل کردن با کت و شلوار لازم دارید را تامین میکند.انتخاب کفش مناسب واقعاً می تواند ظاهری جالب و تازه در کت و شلوار معمولی ایجاد کند، به خصوص اگر چند اکسسوری را نیز عوض کنید که بسیار عالیست.