مقالات

نحوه نگهداری از کیف چرم

چرا کیف من نیاز به مراقبت دارد؟ برند چرم گابیانی در صدد است،هنگامی که یک کیف چرمی از این برند تهیه میکنید،تا سالیان سال مانند امروز از کیف چرمی خود راضی باشید و لذت ببرید.بنابراین راهنمای کاملی از نحوه رفتار و مراقبت از کیف چرمی برای شما تهیه کرده است.

 

چرم یک الیاف طبیعی است و از آنجایی که این ماده ارگانیک است، نیاز به مراقبت و هر از چند گاهی نیاز به تهویه دارد تا در طول سال ها به بهترین شکل ظاهر شود. این راهنما برای انواع چرم کاربرد دارد.

 

نحوه نگهداری از کیف چرم:

 

۱_قبل از استفاده

بسته به کیف و چرمی که برای ساخت آن استفاده شده است، هنگام خرید کیف خود باید به نکات خاصی فکر کنید.بیشتر کیف ها به مراقبت های نادری مانند حالت دادن گاه به گاه نیاز دارند، اما سایر چرم های حساس تر قبل از استفاده از آنها نیز نیاز به توجه دارند.

 

2-حفاظت عمومی

برای اکثر کیف های چرمی، استفاده از کرم یا کرم مراقبتی ایده خوبی است، زیرا لایه هایی از محافظ یا پوشش به کیف اضافه میکند و خراش های احتمالی یا خراش های سطحی را دفع میکند.اگر از کرم های حاوی موم های طبیعی استفاده کنید ظاهری غنی براقی به کیف می دهند و به عنوان مانعی در برابر آلودگی و رطوبت عمل می کنند.

 

3-ضد آب کردن کیف چرم

برخی از روکش ها مانند جیر و نوبوک نیاز به ضد آب کردن فوری دارند، قبل از اینکه از کیف چرمی خود استفاده کنید از یک اسپری ضد آب که موثرترین ابزار در برابر رطوبت است، استفاده نمایید.برای اینکه اسپری به چرم بچسبد به زمان نیاز دارد ، بنابراین به آن زمان زیادی بدهید تا خشک شود قبل از اینکه فورا از آن استفاده کنید و بیرون بروید. برای چرم های حساس یا طبیعی، از اسپری ضد آب ارگانیک استفاده کنید.

 

4-مراقبت در حین استفاده:

مراقبت از کیف چرمی کاملاً شبیه مراقبت از پوست خود است زیرا هر دو باید از یک مرطوب کننده خوب بهره ببرند، به خصوص با افزایش سن که این مسئله اهمیت بیشتری پیدا میکند. بعد از اینکه کیف خود را برای یک ماه یا بیشتر استفاده کردید، مقداری از درخشندگی اولیه خود را از دست خواهد داد. یک نکته مهم هنگام مراقبت از هر یک از کالاهای چرمی این است که کرم یا روغن چرم را هر چند ماه یکبار یا در صورت نیاز مجددا استفاده کنید.کرم مراقبتی باکیفیت مانند کرم بلرتو (Belerto) که به طور خاص برای چرم های دباغی شده گابیانی فرموله شده است انتخاب بسیار مناسبی است. برای جلای بیشتر داخل کیف را پر کنید تا فرم اولیه آن حفظ شود، سپس با یک پارچه نرم مثل دستمال های پولیش گابیانی، آن را جلا دهید اگر به طور مرتب این کار را انجام دهید ، دیگر نیازی به پولیش شیمیایی نخواهید داشت.

 

چه اتفاقی ممکن است برای چرم بیفتد؟حتی اگر مرتباً از چرم خود مراقبت می کنید، این امر مانع از آن نمی شود که با مسائل روزمره مانند خراش، آسیب آب یا لکه مواجه نشود. با این حال، برخی اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می توانید فراتر از تمیز کردن منظم  انجام دهید.

 

۱. مقابله با خراش

متأسفانه وقتی کیف خود را بیرون می آورید، خراش یک مسئله اجتناب ناپذیر است، اما اگر با یک خراش کوچک مواجه شدید، ناامید نشوید. اما در اینجا چند نکته سریع برای مقابله با خراش وجود دارد که عبارتند از:

۱. چرم را تمیز کنید
۲. آن را با نرم کننده صاف کنید
۳. در صورت لزوم تکرار کنید

 

2-مقابله با لکه ها

لکه ها همگی ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند و به همین دلیل به روش های مقابله ی متفاوتی نیاز دارند. مراقبت های منظم برای مقابله در برابر نفوذ عمیق رنگ یا روغن لازم است. اگر این درمان های خانگی جواب نداد، باید کیف خود را برای تیمار حرفه ای نزد یک متخصص مراقبت از چرم ببرید.

 

3-کرم دست

کرم دست های شما میتواند باعث آسیب به دسته های کیف شما شود. و همچنین در زندگی روزمره ممکن است یک سری از لکه ها به صورت اتفاقی روی کیف ایجاد شوند. کارشناسان چرم گابیانی توصیه میکنند که لکه ها را با نشاسته ذرت پاک کنید، اما متأسفانه اکثر ما وقت این کار را نداریم. نرم کننده چرم به عنوان یک مانع پیشگیرانه برای چربی نیز عمل می کند.

 

4-لکه جوهر

سعی نکنید خودتان آن را حذف کنید زیرا اغلب باعث بدتر شدن آن می شود. کیف خود را به متخصصان چرم بسپارید، ممکن است آنها بتوانند آن لکه جوهر را بردارند. نگهداری منظم به دفع جوهر نیز کمک می کند.

 

5-آب

گاهی اوقات شما و کیفتان در باران شدید گرفتار می شوید و علی رغم تلاشتان، کیفتان خیس می شود. خوشبختانه ریختن آب کم به طور طبیعی خشک میشود در غیر این صورت باید آب اضافی ر بک دستمال تمیز پاک کنید.با گذشت زمان، چرم دانه کامل یا فول گرین ، به خصوص اگر به صورت گیاهی دباغی شده باشد، پتینه طبیعی ایجاد می کند، در حالی که درجات پایین تر چرم این گونه نیست. این چیزی نیست که بتوان از آن اجتناب کرد، بلکه بخشی از روند طبیعی پیری است که کیف را زیباتر می کند. هنگام انتخاب کیف برای خرید، حتما بپرسید و نوع چرم آن را در نظر بگیرید تا به آنچه انتظار دارید برسید.


این امر باعث میشود که چرم شما حتی بیشتر مورد علاقه یتان باشد و تضمین میکند که هیچ دو کیف یا محصولی دقیقاً یکسان به نظر نمیرسند. مراقبت مناسب از چرم کوله پشتی، کیف یا کیف مسافرت آنها را برای سال ها عالی نگه میدارد و با بالا رفتن سن به ایجاد پتینه های درخشان کمک میکند.

 

مراقبت چرمی از انواع چرم

چرم دباغی شده گیاهی

چرم دباغی گیاهی روشی کمتر رایج و درجه یک برای دباغی است و همان چیزی است که ما برای تولید همه محصولات خود از آن استفاده می کنیم. با مراقبت مناسب چرم دباغی شده گیاهی می تواند چندین دهه دوام بیاورد.توصیه می کنیم هر چند ماه یکبار یک کرم چرمی را به چرم بمالید تا درخشندگی آن بازگردد. تمیز نگه داشتن  و دور از نور مستقیم خورشید قراردادن نیز مفید است.

 

چرم اختراعی یا چرم لاک (Patent leather)

نکته اصلی چرم لاک این است که براقیت بالا دارد. با پاک کردن آن با شیشه پاک کن معمولی یا پاک کننده چرم لاکی، کیف چرمی خود را درست مثل آینه براق نگه دارید. به یاد داشته باشید که پاک کننده را روی یک پد یا توپ پنبه ای اسپری کنید و مستقیماً روی چرم لاکی اسپری نکنید.

 

چرم گیاهی( Vegan leather)

چرم گیاهی، که به عنوان چرم مصنوعی نیز شناخته می شود، یک ماده پلاستیکی است و به همین دلیل، به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد. ضد آب است و به سادگی با استفاده از یک پارچه مرطوب یا مقداری مواد شوینده ملایم تمیز می شود. نیازی به استفاده از محصولات حالت دهنده نیست زیرا برای حالت دادن به الیاف طبیعی طراحی شده اند. با این حال می توانید از لاک استفاده کنید تا ظاهر و درخشندگی بیشتری به آن ببخشید.

 

جیر و نوبوک

جیر و نوبوک کاملا شبیه هم هستند، اما طرف برعکس پوست هستند. Nubuck (نوبوک) یک پوست تاپ گرین است که برای دستیابی به بافتی نرم و مخملی، روی قسمت گرین سنباده شده است. براش کردن منظم چرم نوبوک برای تمیز نگه داشتن آن ضروری است. از طرف دیگر، جیر از قسمت زیرین پوست ساخته می شود که چرم نرم تری به حساب می آید. به راحتی مات میشود و لکه میگیرد، بنابراین براش کردن منظم باعث میشود که ظاهری تاپ داشته باشد.اگر جیر یا نوبوک لک شد، باید کیف خود را برای تعمیر نزد متخصص ببرید. یک پاک کننده جیر و یک برس سفت ممکن است به از بین بردن لکه کمک کند، اما بیش از حد روی آن کار نکنید وگرنه به نظر می رسد که لکه بیشتر پخش شده است.

 

نکات و ترفندهای کلی مراقبت از کیف چرمی

 

ذخیره سازی طولانی مدت

۱_کیف هایی را که هر روز استفاده نمیکنید، ترجیحاً در کمد یا حداقل دور از نور مستقیم خورشید، در کاورها یا کیسه های ضد گرد و غبار نگهداری کنید.

 

۲_ برای حفظ شکل کیف یا بازگرداندن آن پس از استفاده، آن را با چیزی مانند کاغذ حباب دار پر کنید. اطمینان حاصل کنید که از روزنامه استفاده نمی کنید زیرا چاپ روی آن می تواند به داخل کیف آسیب برساند.

 

 

نکاتی برای خانم ها

لوازم آرایشی خود را در یک کیسه یا کیف مخصوص نگه دارید و آنها را به صورت بدون کیسه داخل کیف چرم خود رها نکنید ، به طوری که وقتی درب رژ لب شما افتاد یا رژگونه ریخت، فضای داخلی کیف شما محافظت شود.این در واقع یک ایده هوشمندانه است که تمام مایعات خود را در کیسه های لوازم آرایشی کوچک قرار دهید زیرا نشتی شامپو و … به سختی حذف می شوند.

 

نکاتی برای مردان

تمام وسایل شخصی شما مانند خودکار، دئودرانت و ادکلن را باید در یک کیسه مخصوص جداگانه قرار دهید. حتی ایمن ترین قسمت بالای قلم نیز در نهایت تکان میخورد و ردی از لکه های جوهر آبی یا مشکی را میریزد.

 

همراه با نکات و ترفندهای ما، تنها چیزی که برای مراقبت از کیف دستی، کیف پول و لوازم جانبی چرمی خود نیاز دارید، یک کرم چرم خوب و اسپری ضدآب همراه با مراقبت گرم شما از کیف است.کرم چرم لوکس بلرتو ترکیبی مغذی از روغن ها، امولسیون های موم و نرم کننده ها است تا چرم شما را نرم و به خوبی تغذیه کند.‌ این فرمول حاوی موم کارنوبا است که به دلیل درخشندگی و همچنین خاصیت ضد حساسیت و نرم کنندگی آن شناخته شده است. یکی دیگر از عناصر کلیدی لانولین است، یک موم طبیعی تولید شده با سابقه طولانی در درمان پوست است. این لانولین با قفل کردن در رطوبت و جلوگیری از نفوذ آب کار می کند.