مقالات

راهنمای خرید کیف لپ تاپ

راهنمای خرید کیف لپ تاپ

 

کیف لپ تاپ یکی از ضروری ترین وسایلی است که امروزه باید داشته باشید. این اکسسوری مزایای کاربردی زیادی دارد. پس از خرید یک لپ تاپ گران قیمت، نباید برای محافظت از آن و افزایش دوام آن، در هزینه خود صرفه جویی کنید. کیف لپ تاپ با کیفیت باید محکم، ماندگار و محافظ باشد.  کیف های لپ تاپ طرح ها و انواع مختلفی دارند و انتخاب باید بر اساس هدف و نیاز شما باشد. این کیف به صورت روزانه و همه جا قابل استفاده است، بنابراین باید به برخی از ویژگی های مهم توجه داشت.

 

همچنین اگر که لپ تاپ جزء جدایی ناپذیر زندگی شماست و مدام باید همه جا آن را با خود حمل کنید، خرید کیف مناسب برای لپ تاپتان، بسیار ضروری است. این نکته را باید در نظر گرفت که کیف لپ تاپ باید طوری انتخاب شود که هم به خوبی از لپ تاپ شما محافظت کند و هم برای حمل آن به شما هیچ آسیب و ناراحتی وارد نکند و بتوانید به راحتی آن را حمل کنید. از آنجایی که لپ تاپ‌ها جزء وسایل الکترونیکی حساس و شکننده هستند، باید مراقبت‌های لازم را در نگهداری از آن ها انجام دهید تا میزان آسیب به صفر برسد. از این حیث کیف لپ تاپ بهترین محافظ برای رایانه کوچک شماست. در این مقاله قصد داریم لیستی از مهم ترین نکات در مورد خرید یک کیف لپ تاپ عالی را خدمت شما کاربران گرامی معرفی کنیم. امیدوارم تا انتهای این راهنمای خرید همراه ما باشید.

 

برای اینکه بتوانید دقیقا همان مدل کیف لپ تاپی را پیدا کنید که به آن نیاز دارید و مدنظر شماست، باید قبل از خرید به مواردی که به آن اشاره میشود، دقت لازم را داشته باشید. برای اینکه از خرید خود رضایت کامل داشته باشید و یک کیف لپ تاپ مناسب با بهترین هزینه، متناسب با بودجه خود بیابید، توجه به مواردی همچون اندازه کیف، جنس کیف، میزان جادار بودن و ظرفیت داخلی و راحتی در جابجایی و حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است.

 

 

قبل از خرید کیف و کوله پشتی لپ تاپ به این نکات توجه کنید:

 

✓سبک و ظاهر کیف لپ تاپ

 

کیف لپ تاپ شما دوست وفادار شماست. شما آن را هر جا که بروید خواهید برد پس باید زیبا و شیک باشد، هم برای بردن به دفتر کار و اداره و هم برای استفاده در سفر های کاری کاربردی باشد. این اکسسوری ظاهری خاص به شما می دهد و شما را از افراد معمولی متمایز می کند. بسته به ترجیحات شخصی خود، می‌توانید سبک‌های غیررسمی، کلاسیک یا سبک‌های دیگر را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید چون کیف خود را مرتب حمل می کنید، پس مطمئن شوید که طرح کلی و ظاهر آن را دوست دارید.

 

انتخاب ظاهر کیف لپ تاپ امری کاملاً سلیقه‌ای است. برای قرار‌های رسمی مدل‌های دستی و برای مصارف روزمره مدل‌های اسپرت و دوشی گزینه‌ی بسیار خوبی می‌باشند. همچنین باتوجه به تنوع رنگ‌بندی که وجود دارد می‌توانید ظاهر کیف را باتوجه به نوع استایل‌تان کاملاً سفارشی‌سازی کنید.

 

✓اندازه و ابعاد کیف لپ تاپ

 

قبل از خرید کیف لپ‌تاپ، فراموش نکنید که لپ‌تاپ خود را اندازه بگیرید تا از مشکلات غیرضروری جلوگیری کنید. کیف باید متناسب با دستگاه شما باشد، نه اینکه خیلی بزرگ یا کوچک باشد. در نظر بگیرید، ممکن است موارد دیگری را نیز در آن کیف بخواهید با خود حمل کنید، پس ضروری است که کیف شما دارای جیب های اضافی یا محفظه های ضد خش باشد، زیرا ممکن است در کنار لپ تاپ خود چند سیم، USB یا  شارژ لپ تاپ و وسایل دیگر را نیز نگه دارید. اگر این وسایل در جیب های مختلف جدا نشوند ممکن است دستگاه شما را خراش دهند یا به دلیل وزن لپ تاپ آسیب ببینند.  در هر صورت، اگر کیف شما فاقد جیب است، راه حل آن کاور لپ تاپ است. می توانید لپ تاپ خود را در یک کاور قرار داده و سپس در کیف قرار دهید.

 

پس دانستن اندازه لپ تاپ و اندازه کیفی که قصد دارید برایش تهیه کنید، بدون شک مهمترین بخش خرید کیف لپ تاپ  است. شما باید ابتدا اندازه‌ی لپ تاپ‌تان را دقیقاً بدانید و سپس اقدام به خرید کیف لپ تاپ کنید. 

 

 

✓کیفیت ، دوام و جنس کیف لپ تاپ

 

جنس و پارچه به کار رفته در کیف لپ تاپ نیز از مهم ترین مواردی است که باید نگران آن باشید. استفاده روزمره نباید باعث فرسودگی کیف در مدت کوتاهی شود. اکثر کیف های لپ تاپ از نایلون، پلی استر، بوم، چرم، برزنت یا انواع دیگر مواد ساخته شده اند. ما به شما پیشنهاد می کنیم مواد تنفس پذیر، چند لایه، ضد نفوذ و ضد تعریق را برای استفاده راحت تر و طولانی تر پیدا کنید.  اگر کیف لپ تاپ از مواد ضد آب ساخته شده باشد، در هر شرایط آب و هوایی محافظت بیشتری را ارائه می دهد. 

 

تمام موارد ذکر شده از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما اگر کیفیت و جنس عالی، زیبایی و دوام و همه را با هم بخواهید انتخاب یک کیف لپ تاپ چرمی بهترین گزینه است. اگر ضد آب بودن و مقاوم بودن کیف نیز برای شما مهم‌ است جنس پلی استر هم میتواند انتخاب دیگری برای شما باشد. این جنس باتوجه به متریال خاصی که دارد از نفوذ آب به داخل کیف جلوگیری می‌کند و همچمین از مقاومت بسیار بالاتری به نسبت فوم  برخوردار است.

 

 

✓فاکتور بعدی و مهم دیگر، زیپ های با کیفیت است

زیپ ها لپ تاپ شما را به طور ایمن در کیف قفل می کنند. زیپ ارزان یا شکسته می تواند کل کیف را غیرقابل استفاده کند. برخی کیف های متفرقه از زیپ‌های بسیار بی‌کیفیتی ساخته می‌شوند که تنها در چند بار باز و بسته کردن دچار در رفتگی یا گیر کردگی می‌شوند.

از آنجایی که هرگونه آسیب به زیپ، کیف را بلا استفاده می‌کند و در صورت تعمیر ممکن است به پارچه‌ی کیف نیز آسیب وارد شود لازم است قبل از خرید کیفیت و دوام زیپ را از فروشنده جویا شوید تا به مرور زمان دچار مشکل خاصی نشود. توجه داشته باشید مدل‌های ارزان قیمت به هیچ عنوان قابل اعتماد نمی‌باشند و شما با خرید چنین مدل‌هایی نه تنها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمی‌کنید بلکه در طی یک سال مجبور به هزینه‌ای مجدد برای خرید کیف لپ تاپ خواهید شد. بند های قابل تنظیم و سفارشی کردن طراحی کیف برای نیازهای مخصوص شما کمک می کند و آن را برای هر موقعیتی ارگونومیک تر می کند.

 

✓گارانتی و ضمانت 

 

محصولات با گارانتی همیشه بهترین گزینه هستند. چه کسی می داند پس از خرید چه اتفاقی می افتد؟ اگر تحت تأثیر عواملی که به شما وابسته نیستند آسیب ببیند، اگر کیف شما ضمانت داشته باشد هنوز فرصت دارید آن را با جدید جایگزین کنید یا از خدمات و تعمیر پس از فروش استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر چندین سال از آن استفاده کرده باشید و دیگر غیر قابل استفاده شده باشد، ضمانت شامل حال آن نمیشود و ضمانت برای مدت زمان خاصی از طرف شرکت خریداری شده تعیین میشود. تمام اکسسوری های برند چرم گابیانی تا یکسال گارانتی دارند.

 

✓ قفل ضد سرقت

 

کیف لپ تاپ دستگاه شما را در برابر حوادث ایمن نگه می دارد، اما ایمن نگه داشتن آن در برابر سرقت نیز مهم است. این عملکرد توسط قفل های ضد سرقت ارائه میشود. آنها از دزدیده شدن دستگاه شما در مکان های شلوغ جلوگیری می کنند. شاید داشتن این گزینه برای افراد زیادی هم لازم باشد و هم جالب به نظر برسد اما ضروری نیست. 

 

✓ مناسب سفر

یکی دیگر از مسائل مهم مرتبط با سفر، حمل آسان است. بعضی از کیف های لپ تاپ دارای محفظه ای برای لباس نیز هستند در نتیجه به شما این امکان را می دهد که کیف لپ تاپ خود را مانند یک چمدان حمل کنید و نتیجه دیگر در سفرهای کاری خود نیاز به حمل چمدان جداگانه ای برای لباس خود ندارید و در واقع با یک تیر چند نشان میزنید. کیف لپ تاپ سام از جمله کیف های لپ تاپی است که برای این منظور مناسب می باشد.

 

 

✓ جیب های دسترسی سریع

ترجیحاً کیف لپ تاپ شما باید جیب های دسترسی سریع داشته باشد تا به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. گاهی اوقات وقت یا اعصاب کافی برای باز کردن کیف مان برای چند دقیقه و برداشتن یک کالای ضروری فوری از آنجا نداریم. این بدان معنا نیست که شما می توانید چیزهای گران قیمت را در آنجا نگه دارید، زیرا آن جیب به راحتی برای سرقت ها نیز قابل دسترسی است.

 

 

✓ جیب های چند منظوره

وقتی همه چیز روی همدیگر قرار می گیرد، تشخیص یا پیدا کردن وسایل ضروری بسیار دشوار است. برخی از کیف ها دارای جیب های کوچک جداگانه ای برای خودکار، کارت، کیف پول، اسناد، تلفن یا سایر چیزهای ضروری شما هستند. چیدمان داخلی برای چشم ها خوشایند است و همچنین کمک می کند تا زمان را برای جستجوی چیزی تلف نکنید.

 

✓ آستر روشن در داخل

صرف نظر از چیدمان، اگر کیف شما آستری روشن داشته باشد، کار شما راحت تر خواهد بود. هنگامی که زیپ را باز می کنید “چراغ ها را روشن می کند” و پیدا کردن هر چیزی را که به دنبال آن هستید بسیار آسان می شود. علاوه بر این، رنگ های روشن خلق و خوی شما را تغییر می دهند.

 

 

✓ فوق العاده سبک و راحت

نکته آخر اینکه کیف لپ تاپ شما باید خودش سبک باشد. در غیر این صورت، وسیله سنگین یا سایر وسایل داخل آن، حمل آن را سخت می کند. این ویژگی بسیار مهم است زیرا حمل راحت تا حد زیادی به وزن بستگی دارد. سهولت در حمل بسیار مهم است. چون اگر کیف لپ تاپ شما زیبا باشد اما هنگام حمل شما را به دردسر بیندازد هیچگونه فایده‌ای ندارد. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان صرفاً زیبایی را ملاک خرید خود قرار ندهید به خصوص اگر جزء افردای هستید که مدام باید مسافت‌های طولانی را با لپ تاپ‌تان پیاده طی کنید اولیت اصلی خود را راحتی در حمل قرار دهید. وجود اسفنج‌هایی در بند و همچنین داشتن بند کمری موجب می‌شود حین حمل کیف و کوله آسودگی بیشتری داشته باشید و کمتر در ناحیه‌شانه احساس خستگی کنید.

 

✓قابلیت ضد خش

 

آنچه کیف لپ تاپ را با سایر کیف‌ها متمایز می‌کند قابلیت ضد خش بودن آن است. این ویژگی زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که لپ تاپ شما جزء مدل‌های گران قیمت بازار باشد و هر خراشی روی بدنه آن موجب کاهش قیمت آن شود. لذا پیشنهاد می‌کنیم حتماً به فضای داخلی کیف توجه کنید تا به اندازه‌ی کافی از فوم و اسفنج پر شده باشد و همچنین وجود جیب داخلی زیپ دار ممکن است موجب آسیب به بدنه لپ تاپ شما شود بنابراین حین قرار دادن گجت خود به خوبی فضای داخلی کیف را ارزیابی کنید تا خیالتان بابت امن بودن جای لپ تاپ راحت شود.

 

✓قیمت کیف لپ تاپ

همانطور که در موارد بالا اشاره کردیم عوامل مختلفی در تعیین قیمت لپ تاپ نقش دارد. از جنس و اندازه گرفته تا برند در قیمت آن تاثیر‌گذار است. در ادامه انواع مدل های کیف لپ تاپ گابیانی که با بهترین چرم ها تهیه شده است، را برای شما ارائه می‌دهیم تا با انتخاب این کیف های چرمی با کیفیت یک خرید ایده آل و به صرفه داشته باشید و سالیان سال از استفاده از آنها لذت ببرید. 

 

مجموعه کیف های لپ تاپ و اداری سام 

 

مجموعه کیف های لپ تاپ و اداری اشکان

 

مجموعه کیف های لپ تاپ و اداری برزین

برند چرم گابیانی طیف گسترده ای از محصولات اعم از کیف دستی ، دوشی و کیف اداری مناسب لپ تاپ را برای نیازهای روزانه و سفرهای کاری شما تهیه دیده است. کیف های لپ تاپ گابیانی با سازماندهی داخلی خاص و جیب های مورد نیاز و ظاهر زیبا و با چرم با کیفیت طراحی شده اند.