مقالات

اندازه گیری سایز دقیق پا برای خرید کفش

چگونه سایز پا را اندازه گیری کنیم؟

با کمک نکات ذکر شده در مورد نحوه اندازه گیری سایز پا به راحتی میتوانید، اندازه سایز پا خود را ( از پاشنه تا پنجه) بیابید. وقتی صحبت از کفش می شود، اندازه نادرست کفش نه تنها می تواند تأثیر منفی بر روی پا و پشت پای شما داشته باشد، همچنین می تواند فعالیت های روزمره شما را نیز مختل کند. خوشبختانه، پیدا کردن اندازه پای شما یک فرآیند ساده است. راه های انگشت شماری برای پیدا کردن اندازه پای شما وجود دارد.

 

۱_می توانید آن را به صورت حرفه ای توسط یک متخصص در زمینه پا انجام دهید و به طور دقیق سایز پای خود را به دست بیاورید.

۲_ از دستگاه Brannock که در بعضی فروشگاه ها موجود هستند میتوان استفاده کرد.

۳_میتوان سایز پای خود را خودتان در خانه توسط چند ابزار ساده ، اندازه گیری کنید.

 

هنگام اندازه گیری سایز کفش خود در خانه، به موارد زیر نیاز دارید:

✓ دو تکه کاغذ بزرگتر از پای شما
✓ نوار
✓ وسیله نوشتن
✓ خط کش

قبل از انجام اندازه گیری، جوراب هایی را که قصد دارید با کفش های خود بپوشید، به پا کنید. اگر سایز برای کفش‌های پیاده‌روی را میخواهید پیدا کنید، ممکن است جوراب‌های ضخیم‌تری نسبت به زمانی که برای کفش‌های دویدن اندازه می‌گیرید، نیاز داشته باشید. همچنین توصیه می شود برای اندازه گیری دقیق تر، تا پایان روز صبر کنید، زمانی که پای شما در پهن ترین و بزرگترین حالت خود قرار دارد. یعنی در واقع اندازه گیری را به زمان عصر موکول کنید.

 

این به این دلیل است که در طول روز، پاهای ما کمی متورم می شوند و کمی بزرگتر می شوند. با امتحان کردن کفش‌ها در شب، مطمئن می‌شوید که در پایان روز نیز به راحتی برای شما جا می‌شوند که به معنای عدم مالش یا تنگی یا هر گونه احساس ناراحت کننده در کفش است.

 

 

1. لبه کاغذ را از عرض کاغذ به دیوار بچسبانید. مهم است که نلغزد تا بتوانید اندازه گیری مناسب را بدست آورید.

2. یک پا را روی کاغذ بگذارید و پاشنه تان را به دیوار چسبانده باشید و زانوهای خود را کمی خم کنید. شما همچنین می توانید روی صندلی بنشینید، اما مطمئن شوید که پاهایتان محکم روی زمین قرار دارند.

3. طرح کلی پای خود را روی کاغذ بکشید. بهتر است که کسی در این مرحله به شما کمک کند. سعی کنید مداد را در زاویه نگه ندارید، زیرا ممکن است باعث اندازه گیری نامناسب شود.

4. با استفاده از خط کش ، طولانی ترین و پهن ترین قسمت هایی که از طرح پای خود روی کاغذ کشیده آید را اندازه بگیرید.

[نوک انگشت شست پا و بیرونی ترین قسمت پاشنه پا را علامت بزنید و فاصله بین آنها را با خط کش یا نوار اندازه گیری اندازه گیری کنید تا اندازه گیری طول پاهای خود را بیابید. پهن ترین نقاط جلوی پای خود را علامت بزنید و فاصله بین آنها را اندازه بگیرید تا عرض پای خود را بیابید.]

5. این کار را با پای دیگر خود تکرار کنید.

اندازه های خود را در واحد سانتی متر در جداول و نمودارهای ارائه شده، بیاورید. هنگامی که نتایج خود را با نمودار اندازه کفش مقایسه می کنید، به یاد داشته باشید، از اندازه گیری پای بزرگتر خود استفاده کنید.

 

 

کفش شما چگونه باید باشد که مناسب ترین باشد؟

اگرچه اندازه‌گیری پای شما می‌تواند به شما تصوری تقریبی از سایز شما بدهد، اما امتحان کردن کفش و بررسی تناسب آن نیز مهم است. تناسب مورد نظر شما ممکن است بسته به نوع کفشی که می خرید متفاوت باشد. با دانستن این نکات حرفه ای درباره خرید کفش برای ورزش یا فعالیت خاص خود اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

 

کفش های پیاده روی :

برای کفش های پیاده روی، قسمت پنجه کفش کلیدی و مهم است. همانطور که از نام آن پیداست، پنجه کفش قسمتی از کفش است که انگشتان پای شما را می پوشاند. یک پنجه کفش انگشت بسیار کوچک، عضلات پای شما را محدود می کند. به یاد داشته باشید که «شست پا» در همه افراد بلندترین انگشتانشان نیست.

 

کفش‌های مخصوص دویدن:

کفش‌های مخصوص دویدن باید در سرتاسر پا مناسب باشند و فضایی در انگشتان پا داشته باشند. هنگامی که با انگشت شست خود به پایین فشار می آورید، باید حدود نیم تا یک عرض انگشت شست در جلوی کفش شما فاصله داشته باشد.

 

نکات عیب یابی در کفش ها:

حتی اگر تمام مراحل لازم برای یافتن سایز کفش خود را انجام داده باشید، ممکن است مجبور باشید چندین بار آن امتحان کنید تا بدانید که آیا بهترین تناسب را پیدا کرده اید یا خیر. در اینجا چند راه برای تشخیص اینکه کفش شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است، آورده شده است.

 

اگر متوجه شدید که تاول هایی در بالای انگشتان پا یا بین انگشتان شما ایجاد شده است، این می تواند نشانه کوچک بودن کفش های شما باشد. یک کفش خیلی کوچک نیز ممکن است باعث ایجاد پینه یا به خواب رفتن یا گرفتگی پای شما شود. در همین حال، تاول های روی گردی جلوی پای شما نشان دهنده گشاد بودن بیش از حد کفش شما است.

 

معمول است که در انتخاب سایز کفش های ورزشی به اندازه نیم سایز بزرگتر از یک کفش معمولی نیاز دارید. با پوشیدن کفش‌های مخصوص دویدن، اگر متوجه شدید که انگشتانتان کبود شده است، این می‌تواند نشان دهد که کفش‌هایتان به اندازه کافی بزرگ و اندازه پای شما نیستند. اگر متوجه شدید که پاشنه پایتان لیز می‌خورد، استفاده از روش‌های مختلف بند بستن ،ممکن است به حل این مشکل کمک کند. اگر نه، یک کفی متفاوت یا سایز کفش کوچکتر را امتحان کنید.

 

به خاطر داشته باشید که پاها می توانند در طول زمان رشد کنند یا تغییر کنند. عوامل دیگر، مانند نوع قوس و شکل پا، ممکن است بر تناسب کفش شما تأثیر بگذارد. استفاده از این نکات حرفه ای برای اندازه گیری منظم پاها می تواند به شما در حفظ راحتی از کفش تا کف پا کمک کند.

 

از دستورالعمل‌های ساده و نمودارهای سایز گابیانی برای پیدا کردن اندازه کفشی که کاملاً مناسب شماست، استفاده کنید و کفش مناسب خود را سفارش دهید. پیدا کردن کفشی که کاملاً مناسب باشد می تواند دشوار باشد، اما اندازه گیری پاها برای یافتن سایز خود یک نقطه عالی برای شروع است. 

 

تحقیقات نشان می‌دهد که تا ۷۲ درصد از افراد کفش‌هایی با سایز نامناسب می‌پوشند که با پا درد و اختلالات پا مرتبط است. اگر می‌خواهید با کفش‌هایی که مالش می‌دهند یا گیر می‌کنند، در یک پیاده‌گردی گیر نکنید، پیدا کردن سایز و پهنای دقیق کفش‌تان بسیار مهم است. وقتی کفش‌های شما مانند یک دستکش که در دست فیت میشود، در پا هم متناسب و کاملا فیت قرار بگیرند، به سختی متوجه می‌شوید که آنها را پوشیده‌اید.

 

علاوه بر این، دانستن سایز دقیق پای خود به شما این امکان را می دهد که با خیال راحت کفش آنلاین بخرید. سپس می توانید بدون ناراحتی راه بروید، بدوید، پیاده روی کنید و بازی کنید. اگر دستورالعمل های گفته شده را دنبال کنید تا پای خود را دقیق اندازه بگیرید، میتوانید آن جفت کفش مناسب خود را پیدا کنید.

 

چگونه تناسب کفش جدید خود را تست کنید؟

 

وقتی کفش‌های جدیدتان را از جعبه بیرون می‌آورید، مهم است که آن‌ها را امتحان کنید و مطمئن شوید که مناسب هستند. با کفش های جدید خود قدم بزنید یا آهسته آهسته راه بروید. هنگامی که برای اولین بار کفش های خود را امتحان می کنید، مطمئن شوید که فضایی در قسمت جلویی پنجه برای تکان دادن و کشش وجود دارد. سپس با کفش های خود راه بروید. مطمئن شوید پای شما به داخل و خارج کفش نمی لغزد و مچ پا ساییده نمی شود. هر دو نشانه کفش نامناسب هستند. همچنین اگر می‌خواهید کفش‌های خود را برای پیاده‌روی یا دویدن آزمایش کنید، کمی طولانی تر راه بروید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی مناسب هستند. به هر فشاری که به نقاط  مختلف پا وارد می شود توجه کنید زیرا می تواند در دراز مدت باعث ناراحتی شود. مطمئن شوید که عرض نیز مناسب است.

 

هنگام خرید کفش، همیشه نمی توانید انتظار داشته باشید که تناسب کفش بعد از یک دوره بهتر شود، بنابراین وقتی صحبت از احساس اولیه می شود به روحیه خود اعتماد کنید. اگر در مورد مناسب بودن کفش هایتان شک دارید، آن ها را برگردانید و سایز یا مدل دیگری را امتحان کنید. بسیار مهم است که کفشی با اندازه مناسب پای خود ، به پا کنید.